Sunday, December 20, 2015

მშობლის ბავშვთან ურთიერთობის უფლება

 ადამიანის უფლებების საყოველთაო დეკლარაციაში წერია, რომ მშობელს აქვს უფლება ყავდეს ბავშვი და აგრეთვე ბავშვთა უფლებებშიც წერია, რომ ყოველ ბავშვს აქვს ორივე მშობელთან ურთიერთობის უფლება. სამწუხაროდ ჩემს გარშემო ამ ცნებების და კანონების დარღვევა მიმდინარეობს. მაგალითად ჩემი ახლობელი დაშორდა ცოლს, მათ ერთი ბავშვი ყავთ. ჩემმა ახლობელმა დაშორებულ მეუღლეს დააბრალა ფსიქიკური აშლილობა და მას წაართვეს მისი ერთადერთი ქალიშვილის ნახვის უფლება. ახლა გადაწყვეტილი აქვს მას წაართვას დედობის უფლება. სამწუხაროა ის, რომ დედას არანაირი უფლებას არ აძლევენ გამოთქვას საკუთარი აზრი. რა უნდა ქნას ამ შემთხვევაში? მართალია მე კარგად არ ვიცი კანონების შესახებ, მაგრამ ვიცი, რომ არსებობს კანონი, რომელიც იცავს დედის უფლებებს და ამ კანონით მას შეუძლია დაიბრუნოს თავისი შვილის ნახვის უფლება. მაგრამ მაინც რატომ ხდება ისე, რომ საქართველოში არ იციან ბევრმა ხალხმა კანონების შესახებ რომლებიც მათ ძალიან ჭირდებათ და აუცილებელია იცოდნენ იმისათვის, რომ დაიცვან თავიანთი უფლებები? ეს რათქმაუნდა სახელმწიფოს ბრალია. ჩემი აზრით არსებიბს იმის საშუალება, რომ ხალხმა ეს გაიგოს. უკეთესი იქნება ტელევიზიით ხშირად გადმოგვცემდნენ ამ კანონების არსებობის შესახებ. ამ გზებით ჩემს მიერ დასახელებული კონკრეტული დედა შეძლებს დაიბრუნს შვილის ნახვის უფლება და არ ჩამოართვან დედობის უფლება.

No comments:

Post a Comment